Wartą ponad 7,9 mln zł umowę na przebudowę skrzyżowania dwóch głównych ulic Zabrza - ul. Piłsudskiego i Roosevelta - podpisali we wtorek tamtejsi samorządowcy. Prace wsparte dotacją z Funduszu Dróg Samorządowych powinny potrwać do końca sierpnia 2020 r.
Ul. Piłsudskiego w Zabrzu to jedna z głównych osi komunikacyjnych centrum tego miasta w osi północ-południe. U jej zbiegu z ul. Roosevelta znajduje się przebudowany w większości w ostatnich latach stadion miejski im. E. Pohla, na którym gra klub piłkarski Górnik Zabrze.
Czytaj także: z powodu remontu trzeba objechać pół miasta
Ul. Piłsudskiego była jedną z nielicznych już w regionie ważnych przelotowych ulic, której nawierzchnię tworzyła do niedawna przedwojenna, poniemiecka kostka brukowa. Ze względu na stan nawierzchni obowiązywało tam ograniczenie prędkości do 40 km/h. Aby poprawić tę sytuację miasto przygotowało trzyetapową inwestycję. W tym roku przebudowano już zasadniczy, liczący około kilometra odcinek drogi: od ul. Roosevelta do wiaduktu głównej linii kolejowej Gliwice-Katowice. Wykonawcą wartych 8,2 mln zł prac była firma Drogopol-ZW z Katowic.
We wtorek władze miasta podpisały umowę na drugi etap modernizacji ul. Piłsudskiego – budowę ronda na skrzyżowaniu z ul. Roosevelta. Wykonawcą ponownie została firma Drogopol–ZW z Katowic, która za 7,9 mln zł ma wykonać prace do końca sierpnia br.
Kolejny, przyszłościowy etap, to przedłużenie ul. Piłsudskiego do ul. Szkubacza (wymagające m.in. budowy wiaduktu dla linii kolejowej Gliwice-Bytom).
Do dwóch pierwszych etapów przebudowy ul. Piłsudskiego miasto pozyskało 11 mln zł dofinansowania z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. W ramach tej samej dotacji ma też zostać wykonane doświetlenie sześciu przejść dla pieszych wzdłuż innej ważnej arterii: ul. 3 Maja. (PAP)
Foto: MZDiI Zabrze