Myszków i Częstochowa skorzystają na kolejowej inwestycji

80260330 10159455075564569 6126328126810095616 o

Redakcja

30 grudnia 2019

Są już nowe perony i tory na linii od Zawiercia do Częstochowy. Teraz prace wkraczają w kolejny etap. Specjalna maszyna PUN szybko i dokładnie układa nowy tor. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dzięki projektowi za 380 mln zł, realizowanemu z udziałem unijnych środków z POIiŚ, tworzą coraz lepsze warunki podróżowania i przewozu towarów.

Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie m.in. skrócenie czasu przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. W tym kierunku postępują prace. Od listopada pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach z Zawiercia do Myszkowa.

Na tym odcinku podróżni korzystają z wygodnego peronu na stacji Myszków oraz nowych peronów na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Nowym torem poruszają się też pociągi między Porajem a Częstochową. Między stacjami są wygodne perony w Korwinowie i Częstochowie Raków. Ponadto w Częstochowie Raków remontowane jest przejście podziemne i zostaną zamontowane windy.

Czytaj także: województwo chce odbudować linię do Oświęcimia

Prace obejmą także przebudowę peronów na przystankach Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin oraz na stacji Poraj. Perony będą wyższe, antypoślizgowe, wyposażone w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Bezpieczeństwo zwiększy monitoring. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się łatwo dostaną się na perony dzięki pochylniom. PLK budują też nową nastawnię w stacji Poraj, nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

W ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie”, wymienionych zostanie 88 km torów i sieci trakcyjnej. Zrewitalizowane będą 34 obiekty inżynieryjne, w tym 20 mostów i 2 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo–drogowych. Pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h.

Wartość zadania wynosi 380 mln zł. Finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał 2020 roku.

Mat. prasowe PKP PLK

79805940 10159455075459569 2398377156188045312 o

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

16 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 0.3µg/m3 PM2.5: 0.2µg/m3