Katowice

Wycieczka z Brennej do Jaworza

Skocz w Beskidy
TAGI Brenna, trasy rowerowe
Trasa bardzo łatwa idealnie nadająca się na spokojną rodzinną wycieczkę – szczególnie atrakcyjne dla wszystkich kolarzy powinny być: przejazd szlakiem rowerowym wzdłuż Brennicy, Park Turystyki, Park Linowy „Orla Perć, Obserwatorium Nietoperzy, Ośrodek „Pod Brandysem”, Ośrodek Jazdy Konnej „U Matuli”, Kościół pw. Wszystkich Świętych w Górkach Wielkich.

Przebieg trasy

Brenna – Górki Wielkie – Jaworze Jasionki – Osiedla Grabka – Jaworze Jasionki – Górki Wielkie – Brenna

Długość trasy: 29 km

Czas jazdy: około 2 godzin

Suma podjazdów: 292 m

Najwyższy punkt trasy: 498 m.n.p.m

Najniższy punkt trasy: 333 m.n.p.m.

Opis trasy

Startujemy z placu przed budynkiem Urzędu Gminy, w którym mieści się punkt Informacji Turystycznej. Przejeżdżamy przez drogę
i znajdujemy się w Parku Turystyki, gdzie możemy pograć w piłkę na boiskach wielofunkcyjnych czy wypożyczyć kije do minigolfa.
Na rozgrzewkę skorzystajmy z siłowni na wolnym powietrzu. Dzieciom polecamy plac zabaw. Wałem nadrzecznym najpierw szutrową drogą docieramy do Parku Linowego „Orla Perć”, który poleca trasy o różnym stopniu trudności, a później asfaltem kierujemy się w stronę Górek Wielkich jadąc przez kilka kilometrów czarnym szlakiem rowerowym (GG). Po drodze w odległości zaledwie 100 m znajduje się obserwatorium Nietoperzy w Gimnazjum w Brennej. Docieramy do Górek Wielkich i mijamy najstarszy na Śląsku Cieszyńskim, zabytkowy kościół pw. Wszystkich Świętych. Przecinamy ul. Bielską i dalej ulicą Sportową dojeżdżamy do Ośrodka „Pod Brandysem”, gdzie znajduje się siłownia zewnętrzna, boisko do piłki plażowej, ścianka wspinaczkowa oraz plac zabaw. Wracamy na ulicę Bielską i mijamy Ośrodek Konny „U Matuli”, gdzie istnieje możliwość skorzystania z kompleksowej oferty jeździeckiej. Następnie wjeżdżamy w ulicę Szpotawicką jedziemy zielonym szlakiem rowerowym GN do Jaworza Jasionek. W Jaworzu skręcamy w prawo w ulicę Cisową i wzdłuż strumienia Jasionka dojeżdżamy do osiedla Grabka. W przydrożnej wiacie odpoczywamy i ruszamy w drogę powrotną. Wracamy do Brennej tą samą drogą.

Zalecane opony

średnio-szerokie, z delikatnym bieżnikiem

Odcinki „z buta”

brak

Uwaga na

- ruch samochodowy na drogach publicznych
- zwiększony ruch pieszych rowerzystów w rejonie bulwarów nadrzecznych