Girova chata

Redakcja

18 kwietnia 2020

Szlak MTB „Na Girovou“ poprowadzi Was najciekawszymi miejscami koło Girové a Hrčavy. Prowadzi po drogach i ścieżkach leśnych, częściowo po umiarkowanie utwardzonych drogach leśnych.

Długość trasy: 26 km

Suma podjazdów: 887 m

Najwyższy punkt trasy: 777 m

Najniższy punkt trasy: 494 m

Opis trasy

Szlak MTB „Na Girovou“ zaprowadzi Was przez obszar Polski na TROJMEZÍ, gdzie spotykają się granice Polski, Czech i Słowacji. Hrčava, (parking przy restauracji Pod Javorem, MTB Point). Z drogi głównej jedziemy koło restauracji Pod Javorem później wzdłuż granicy państwowej ze Słowacją aż do doliny potoku Černého. W prawo koło potoku drogą leśną aż na drogę asfaltową (tzw. droga Hrčavska). Po drodze asfaltowej w lewo, po 800m skręca szlak MTB w prawo prawie do odwrotnego kierunku na drogę leśną. Podjazd drogą leśną aż do czerwonego szlaku turystycznego. W lewo czerwonym szlakiem turystycznym, koło schroniska Gírová, kontynuując zjazd do schroniska Studeničný. Od schroniska Studeničný czerwonym szlakiem turystycznym do drogowskazu „Pod Studeničným“. Od lewej strony przychodzi niebieski szlak turystyczny i MTB szlak „Kolem Skalky“. Czerwono oznaczony szlak turystyczny skręca w lewo. Szlak MTB „Přes Gírovou“ kontynuuje razem z szlakiem MTB „Kolem Skalky“ w prawo następnym zjazdem drogą leśną aż do pierwszego ostrego zakrętu w prawo. Tutaj w lewo skręca szlak MTB „Kolem Skalky“. Szlak „Přes Gírovou“ kontynuuje drugim zjazdem (wspólnie z ścieżką rowerową nr 6080) do miejsca „U Rathouského“ (drogowskaz). Dalej po ścieżce rowerowej nr 6086 w prawo. Przejedziemy zjazd do Hotelu Polanka (w prawo), po 550m ostry zakręt w prawo na drogę leśną do kierunku przeciwnego. Umiarkowanie utwardzoną drogą leśną, nieprzerwanie umiarkowanie wzrastającą. Później przecina czerwony szlak turystyczny (trasy znaczone dla Nordic Walking) i od czerwonego szlaku turystyczny 500m w prawo, najpierw umiarkowanym później ostrym podjazdem do drogowskazu tur. „Na Dílku“. Dalej wspólnie z żółtym szlakiem turystycznym do miejsca przejścia granicznego Hrčava-Jaworzynka. Tutaj w lewo do Polski i miejscową drogą asfaltową do centrum wioski Jaworzynka (kościół). W prawo, zielonym szlakiem tur. aż na Trojmezí-Trójstyk – Trojmedzie. Tutaj przekraczamy granice  z powrotem do Czech żółtym szlakiem tur. Później zjeżdżamy do potoku na granicy ze Słowacją, który praktycznie natychmiast opuszczamy w prawo ostrym długim podejściem z powrotem na Hrčavu już pomiędzy domki w lewo i na skrzyżowaniu kształtu T w prawo do punktu startu.