Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
10 °C
AAA

Wygodne podróże koleją na linii Zawiercie–Częstochowa [fotorelacja]

fot. PKP PLK
Pasażerowie korzystają z efektów kolejowej inwestycji na linii z Zawiercia do Częstochowy. Są nowe perony na stacjach i przystankach, zwiększyło się bezpieczeństwo i usprawnił ruch pociągów na tej popularnej linii kolejowej. Inwestycja była realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 380 mln zł i współfinansowana z funduszy unijnych.

Efektem realizacji projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie” jest większa dostępność do kolei, wzrost bezpieczeństwa i sprawniejsze podróże. Trasą Zawiercie – Częstochowa – Zawiercie kursuje ponad 100 pociągów każdego dnia.

Podróżni korzystają z wygodnych peronów na stacjach Myszków i Poraj oraz na przystankach Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit, Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin, Korwinów i Częstochowa Raków. Udostępnione są przejścia podziemne z windami w Częstochowie Raków, Myszkowie i Myszkowie Mrzygłodzie. Nowe przejście podziemne w Żarkach Letnisko zostanie zadaszone w III kwartale br.

Wymieniono łącznie 88 km torów i sieci trakcyjnej. Wybudowano nową nastawnię na stacji Poraj, a nowoczesne urządzenia zwiększają poziom bezpieczeństwa ruchu. Bezpieczniej jest na 15 zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewniają sprawny przejazd pociągów. Lepsze podróże są możliwie po wyremontowanych 34 obiektach inżynieryjnych (w tym 20 mostach i 2 wiaduktach).

Najszybszy pociąg po uzyskaniu certyfikacji i dopuszczeniu do jazdy z prędkością 160 km/h będzie mógł przejechać ten odcinek o ok. 10 minut szybciej niż przed modernizacją.

Korzystne zmiany są również dla przewoźników towarowych. Sprawnie kursują cięższe pociągi, które mogą osiągać prędkość do 120 km/h. Wpływa to pozytywnie na konkurencyjność przewozów towarowych, czyli najbardziej ekologicznego środka transportu.

Wartość inwestycji zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to 380 mln zł. Dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Źródło: PKP PLK