Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
19 °C
AAA

Sprawniejsze połączenie Katowice–Rybnik. Przebudowa wiaduktu w Mikołowie

fot.UM Mikołów
Przebudowany wiadukt kolejowy w Mikołowie zapewni sprawne i bezpieczne przewozy na linii Katowice–Rybnik. Poprawią się warunki na drodze. Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykonawca rozpoczyna prace za 12 mln zł. Finansowanie zapewniają środki budżetowe.

Rozpoczyna się przebudowa wiaduktu kolejowego w Mikołowie przy ul. Konstantego Prusa. Efektem prac będą sprawniejsze przejazdy pociągów. Obiekt zostanie dostosowany do jazdy cięższych składów. Poprawi się komunikacja drogowa w centrum miasta.

Pod wiaduktem zostanie zbudowana droga z czterema pasami jezdni, chodnikiem i ścieżką rowerową.

Likwidacja „wąskiego gardła” usprawni komunikację w mieście.

Stary obiekt zostanie rozebrany. Tymczasowa konstrukcja pozwoli utrzymać ruch pociągów po jednym torze. W obszarze sąsiedniego wybudowany będzie nowy obiekt, ułożone tory i zamontowana siec trakcyjna.

Będzie nowa konstrukcja obiektu w formie łuku, o szerokości 28 m. Na wiadukcie pozostaną trzy tory.

Szeroki zakres prac wymaga zmian w komunikacji.

Od 27.04 do 26.05 podróżni skorzystają z zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Katowice – Orzesze Miasto. Pociągi pojadą zmienioną trasą przez Tychy, Wyry i Łaziska Średnie.

W ruchu drogowym zostaną wyznaczone objazdy. Utrzymane będzie przejście dla pieszych. Koordynację prac przy wiadukcie uzgodniono z Miastem.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają zadanie pn. „Przebudowa wiaduktu kolejowego w km 8,862 linii kolejowej nr 140 Katowice Ligota – Nędza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wartość prac to 12 mln zł ze środków budżetowych. Zakończenie prac zaplanowano w IV kwartale 2022 roku.