Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
23 °C
AAA

Poważne zmiany cen w Kolejach Śląskich. Będzie drożej

Koleje Śląskie
fot. Koleje Śląskie
Bardzo duże zmiany w taryfie Kolei Śląskich od 16 maja. Chociaż spółka nie informuje o tym wprost, wielu pasażerów musi przygotować się na droższe bilety.

Koleje Śląskie opublikowały komunikat dotyczący zmian w taryfie, które zostaną wprowadzone już od 16 maja. Skorygowany zostanie cennik biletów jednorazowych, miesięcznych i kwartalnych. KŚ rezygnują z popularnych taryf:

  • wycofanie biletów miesięcznych i kwartalnych na przejazdy tylko w jedną stronę;
  • wycofanie biletów miesięcznych z ulgą 30% i 50% (sprzedawanych w ramach oferty dla firm) oraz oferty EUROWEEKEND;
  • wycofanie biletów liniowych na wybranych trasach (cieszących się najmniejszym zainteresowaniem podróżnych).

Najbardziej zaboleć pasażerów może rezygnacja z biletów liniowych na wybranych trasach. Obowiązywać będą tylko na terenie GZM. Oznacza to tyle, że w pozostałych przypadkach kupimy bilety z taryfą kilometrową, których ceny też ulegną zmianom. Będzie drożej niż dotychczas. Teraz bilet normalny do 10 kilometrów kosztuje 4,50 złotych. Po zmianach bilet do 5 kilometrów będzie kosztował 5 złotych, a 6-10 kilometrów 6 złotych. W praktyce za połączenie Katowice - Wisła od 16 maja zapłacimy 23 złote za bilet normalny, czyli 3,50 zł więcej niż teraz. 

- Naszą misją jest zapewnianie jak największej liczby bezpiecznych i komfortowych przejazdów dla jak najszerszej grupy podróżnych. To oczywistość, podobnie jak truizmem jest stwierdzenie, że do realizacji misji KŚ niezbędne są bardzo duże nakłady finansowe.  Co więcej, pasażerowie, doceniając jakość naszych usług, wskazują potrzebę dalszej rozbudowy siatki połączeń, a każda nowa trasa (czy zwiększenie par pociągów na już wprowadzonej) to istotne koszty w budżecie Spółki. Tym samym korekta cennika jest niezbędna dla utrzymania atrakcyjności naszej oferty przewozowej, dalszego rozszerzania liczby połączeń i zapewniania dogodnych dojazdów. Jest to również działanie zapobiegające likwidacji jakichkolwiek obecnych pociągów w rozkładzie jazdy KŚ – informuje Patrycja Tomaszczyk, nowa rzeczniczka prasowa Kolei Śląskich.

Według zapowiedzi Kolei Śląskich utrzymane zostaną niektóre oferty oraz ujednolici się system zniżek:

  • wprowadzenie specjalnego biletu 5-dniowego, zgodnie z wnioskami pasażerów pracujących w systemie hybrydowym (bilet uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów na wskazanej na bilecie relacji przez 5 kolejno następujących po sobie dni),
  • utrzymanie oferty RODZINA (30% zniżki dla osoby podróżującej z dzieckiem do 16. roku życia),
  • utrzymanie oferty Śląskie dla Rodziny – KDR (opiekun płaci 50%, dzieci 30% lub, jeśli to korzystniejsze, stosuje się ulgę ustawową – oferta obowiązuje w dni wolne od pracy),
  • utrzymanie biletów grupowych (grupy zorganizowane złożone z co najmniej 10 osób płacą mniej o ok. 30%),
  • utrzymanie biletów zintegrowanych SUPERPAKIET oraz SUPERBILET oraz biletów sieciowych SILESIA24/EUROSILESIA24,
  • utrzymanie oferty SENIOR 60+ (jednak z wycofaniem – z powodu małego zainteresowania – biletu „SENIOR 60+ poza szczytem”),

W związku z powyższą aktualizacją zapewnione zostanie m.in.:

  • ujednolicenie zniżek dla biletów podstawowych – dziennych, miesięcznych i kwartalnych,
  • zwiększenie ulgi z 20% na 25% w ramach oferty SENIOR 60+,
  • zwiększenie ulgi z 5% na 10% w ramach przejazdów na podstawie biletu „Tam i z powrotem”,
  • łatwiejsze nabywanie biletu (wraz z jednoznacznie przypisaną właściwą ulgą) w systemach sprzedaży elektronicznej.

 

W komunikacie KŚ czytamy, że - Celem każdego przewoźnika jest stworzenie jak najbardziej czytelnej taryfy, która jest zgodna z realiami rynkowymi oraz stanowi adekwatną odpowiedź na zainteresowanie pasażerów.

Przypomnijmy, że Koleje Śląskie wnioskowały do ZTM o podwyżkę "metrobiletów", a jako powód spółka podawała rosnące ceny surowców oraz energii potrzebnej do ich produkcji.


Komentarze