Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
19 °C
AAA

Pasażerowie korzystają już z nowego peronu na stacji w Gołonogu

fot. UM Dąbrowa Górnicza
Zakończył się pierwszy etap prac przy budowie nowego układu torowego przy stacji w dąbrowskim Gołonogu. Dla pasażerów oznacza to możliwość korzystania z nowego peronu.

W poniedziałek w nocy ruch pociągów został przełożony z toru nr 1 na nowo ułożony tor nr 2. W efekcie pociągi w kierunku Katowic i Częstochowy zatrzymują się teraz na nowym peronie nr 2, który powstał przy budynku dworca.

Równie widoczne, jak nowy peron, jest budowane przejście dla pieszych pod torami i szyb windowy obok. W wejściu przy peronie lada moment rozpocznie się wylewka schodów, potem budowa będzie kontynuowana po stronie ul. Parkowej.

Teraz rozpoczynamy drugi etap prac, która potrwa do końca 2022 roku ”

zapowiada Maciej Woźniak, kierownik robót z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.

Zakres zaplanowanych na ten czas prac – poza wspomnianym przejściem dla pieszych pod torami – obejmie m.in. budowę peronu nr 1 od strony ulicy Parkowej i ułożenie na nowo toru nr 1.

Wcześniej wyburzymy jeszcze stary peron, w miejscu którego powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej”

dodaje Maciej Nowak.

Co najważniejsze, przełożenie ruchu pociągów umożliwi kontynuację budowy wiaduktu, pod którym na koniec 2022 roku będą się poruszać piesi, rowerzyści i kierowcy.

Dwa ronda po obu stronach torów

Budowie nowego układu torowego towarzyszy budowa nowego układu drogowego. Od strony przebudowywanej właśnie alei Zagłębia Dąbrowskiego widać już zarys ronda, które w pierwszej połowie kwietnia powstało na docelowej głębokości, czyli 1,5 m niżej niż obecny poziom jezdni.

Drugie rondo powstaje po drugiej stronie torów, czyli na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową. Projekt przewiduje także budowę nowych chodników i drogi rowerowej.

 

Źrodło: UM Dąbrowa Górnicza