Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
10 °C
AAA

Koleje Śląskie uruchomią komunikację zastępczą na odcinku z Tarnowskich Gór do Katowic

W niedzielę, 13 marca spółka PKP PLK rozpocznie mające potrwać dwa lata prace modernizacyjne linii kolejowej nr 131 na odcinku z Nakła Śląskiego do Chorzowa Batorego. W tym dniu Koleje Śląskie, których składy dominują na remontowanym odcinku, uruchomią komunikację zastępczą na trasie z Tarnowskich Gór do Katowic.

Linia nr 131, po której poruszają się pociągi linii S8 pełni ważną rolę na mapie połączeń kolejowego przewoźnika województwa śląskiego.

 

 Na linii S8, z Lublińca do Katowic, w dni robocze kursuje 28 pociągów. Rocznie Koleje Śląskie przewożą na niej około 800 tys. pasażerów

podkreśla Patryk Świrski, prezes Kolei Śląskich.

W trosce o komfort tych pasażerów w niedzielę, 13 marca, kiedy PKP PLK rozpocznie modernizację odcinka z Nakła Śląskiego do Chorzowa Batorego, Koleje Śląskie uruchomią komunikację zastępczą.

Na odcinku z Lublińca do Tarnowskich Gór (przez Rusinowice, Koszęcin, Kalety i Miasteczko Śląskie) bez zmian będą kursowały składy Kolei Śląskich. Z kolei na odcinku z Tarnowskich Gór do Katowic pasażerowie posiadający ważny bilet kolejowy Kolei Śląskich będą mogli skorzystać nie tylko z zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA), ale także z linii autobusowych M3 oraz T40, kursujących w ramach Zarządu Transportu Metropolitarnego (ZTM).

Na ZKA złożą się dwie linie autobusowe – S8 i S80.

Pierwsza – ekspresowa, będzie realizowała bezpośrednie kursy pomiędzy Tarnowskimi Górami (dworzec autobusowy przy ul. Pokoju), a Katowicami (dworzec autobusowy przy ul. Sądowej).

Druga – osobowa, będzie się dodatkowo zatrzymywać  na przystankach ulokowanych w Nakle Śląskim (przystanek ZTM Nakło Śląskie przy ul. Głównej), Radzionkowie (przystanek ZTM Radzionków Dworzec PKP przy ul. św. Wojciecha, przystanek ZTM Rojca Centrum Przesiadkowe przy ul. Kużaja), Bytomiu (przystanek ZTM Dąbrowa Miejska przy ul. Celnej, przystanek ZTM Karb przy ul. Miechowickiej, dworzec autobusowy przy pl. Wolskiego) i Chorzowie (przystanki ZTM Chorzów Stabika i ZTM Nowa przy ul. Katowickiej, przystanek ZTM Chorzów Rynek/ZTM Estakada przy ul. Katowickiej).

 

Informacje dotyczące szczegółów funkcjonowania komunikacji zastępczej i lokalizacji przystanków zostały przekazane wszystkim samorządom na trasie z Lublińca do Katowic. Pasażerowie znajdą je również na dworcach i na naszej stronie WWW. Informacji udziela również całodobowa infolinia dostępna pod numerem telefonu: 32 428 88 88

wylicza Tomasz Musioł, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. 

Zakres prac

Modernizacja linii kolejowej nr 131 to jeden z największych projektów kolejowych realizowanych w kraju. Na odcinku z Nakła Śląskiego do Chorzowa obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej na odcinku ponad 23 kilometrów, przebudowę pięciu stacji (Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków) i dwóch przystanków (Bytom Północ i Radzionków Rojca) oraz budowę jednego nowego przystanku (Chorzów Uniwersytet).

 

Źródło: Koleje Śląskie