
Prowadzisz własny biznes i zaczynasz aktywnie działać w Internecie? Z pewnością masz już więc witrynę WWW dla firmy. To jednak dopiero pierwszy krok, jaki musisz wykonać, żeby osiągnąć sukces w sieci. Aby zwiększyć ruch, zdobyć nowych klientów i zachęcić odbiorców do określonej aktywności, należy wdrożyć odpowiednie działania reklamowe. A o tym, jak promować stronę internetową, przeczytasz w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!
Obecnie każda firma, która chce pozyskiwać klientów, inwestuje we własną witrynę WWW. Założenie strony WWW to jednak dopiero początek działań – Internet stał się bowiem niezwykle konkurencyjnym rynkiem dla biznesu. Aby się wyróżnić, musisz postawić na skuteczny marketing, którego podstawą będzie reklama produktów i usług.
Co zyskasz, promując stronę internetową? Poza oczywistymi korzyściami jak zdobycie przewagi nad rywalami czy zwiększenie rozpoznawalności, reklama pozwoli Ci też dotrzeć do potencjalnych odbiorców i poprawić wyniki sprzedażowe. Na szczęście masz do wyboru wiele sposobów, dzięki którym Twoja oferta stanie się widoczna w sieci – najlepsze znajdziesz w poniższej liście.

Promocja strony internetowej – 6 sposobów na skuteczną reklamę
Wiesz już, że Internet stanowi doskonałą przestrzeń do reklamy Twojego biznesu. Pamiętaj, że na efektywną promocję składa się szereg działań, które wzajemnie się uzupełniają. Właśnie dlatego, skorzystaj z narzędzi, które pomogą zbudować pozycję firmowej witryny w sieci.
1. Działania SEO, czyli promocja strony w wyszukiwarce
Walka o lepszą widoczność, a tym samym również promocja strony WWW nie może obyć się bez pozycjonowania. Celem optymalizacji pod wyszukiwarki jest uzyskanie lepszej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego warto zainwestować w praktyki, które – choć wymagają nakładu pracy i czasu – przynoszą stabilne efekty.
Ta forma reklamy będzie od Ciebie wymagać podjęcia działań zarówno na stronie, jak i poza nią. W ramach SEO musisz zadbać, aby witryna szybko się ładowała, była mobilna i bezpieczna oraz zawierała wysokiej jakości treści wraz z prawidłowym linkowaniem wewnętrznym i słowami kluczowymi.
Promując stronę, musisz postawić też na budowę zróżnicowanego profilu linkowego. Pozyskuj wartościowe odnośniki do swojej witryny, dzięki czemu nie tylko poprawisz pozycję w wynikach wyszukiwania, ale również dotrzesz do nowych odwiedzających.
2. Marketing treści, czyli zostań ekspertem w swojej branży
Jeśli chcesz promować stronę internetową i jednocześnie zbudować autorytet, to musisz wykorzystać w swojej strategii marketing treści. Warto przy tym pamiętać, że jednym z najlepszych sposobów na wzrost ruchu w witrynie jest założenie bloga. Dzięki wartościowym tekstom możesz reklamować ofertę, zwiększyć potencjał SEO i opowiedzieć historię marki.
Baza wiedzy to jednak nie wszystko. Na stronie możesz publikować różną zawartość: od zdjęć i fotorelacji, przez infografiki, po filmy video. Aby poszerzyć grono odbiorców, możesz też postawić na podcast. Wszelkiego rodzaju treści – jeśli okażą się wartościowe – mogą nie tylko zbudować wizerunek eksperta, ale i skutecznie wypromować witrynę.
3. Social Media, czyli reklama na Instagramie czy Facebooku
Twoim celem jest dotarcie do nowych klientów? W takim razie do promocji strony internetowej wykorzystaj Social Media. W końcu to właśnie z mediów społecznościowych korzystają codziennie miliony użytkowników. Nic więc dziwnego, że platformy takie jak np. Facebook, Instagram czy LinkedIn gwarantują wiele reklamowych możliwości.
Social Media dają też możliwość szybkiego kontaktu z odbiorcą. Tworząc firmowy fanpage, możesz więc skutecznie wypromować swoją stronę oraz zbudować relacje z obecnymi i przyszłymi klientami. A stawiając na influencer marketing w mediach społecznościowych, zwiększysz zaufanie wśród obserwujących i skutecznie zareklamujesz ofertę.
4. Promocja płatna, czyli skutecznie docieraj do klientów
Jak widzisz, istnieje wiele kanałów promocji, które możesz wykorzystać do rozpowszechnienia wiedzy o Twojej działalności. Czas odkryć kolejne – tym razem płatne. Firmową stronę internetową możesz reklamować poprzez takie narzędzia jak np.:
- Facebook Ads – umożliwia tworzenie kampanii oraz postów sponsorowanych, których celem jest zwiększenie konwersji, czyli działań w witrynie;
- Google Ads – pozwala w szybki sposób osiągnąć zadowalające efekty poprzez wskazanie sprecyzowanego celu reklamowego, czyli w tym przypadku zwiększenia ruchu na stronie;
- kampania remarketingowa – zapewnia dotarcie do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę ale nie dokonali oczekiwanych aktywności np. zakupu produktu.
Bez względu na to, jakie narzędzie wybierzesz, to dobrze opracowana strategia pozwoli Ci utrwalić markę w świadomości odbiorców i zwiększyć sprzedaż.
5. E-mail marketing, czyli pozostań w kontakcie
Oszczędność, szybkość, mierzalność – to tylko kilka z wielu zalet, jakie zapewnia e-mail marketing. Nic więc dziwnego, że jest to jedna z najpopularniejszych form marketingowej komunikacji. Choć narzędzie służy przede wszystkim do nawiązania i utrzymania relacji z klientami, to pozwala również wzbudzić w nich zainteresowanie Twoją ofertą.
Kampanię mailingową warto wykorzystać również do promocji strony WWW. Najpierw musisz jednak pozyskać odbiorców i zachęcić ich do zapisania się do newslettera. Zadbaj o klienta, wysyłając maile (również edukacyjne) regularnie i stosując personalizację imienną. Proś o opinie i pozwól subskrybentom się z Tobą kontaktować.
6. Promocja lokalna, czyli wizytówka Google Moja Firma
Czy wiesz, że nawet 46% wyszukiwań w Google to zapytania lokalne? Tak wynika z najnowszych statystyk portalu Safari Digital. Właśnie dlatego, tak ważna jest promocja na mapie lokalnego biznesu. Świetną reklamą dla Twojej firmowej witryny będzie więc wizytówka w Google Moja Firma.
GMB (Google My Business) pozwala zwiększyć świadomość marki w regionie i zapewnia szansę na zdobycie nowych klientów. Dodając do swojego profilu adres strony WWW, umożliwisz użytkownikowi przeniesienie się na Twoją witrynę już za pomocą jednego kliknięcia. Dodatkowo Twój biznes stanie się widoczny w wyszukiwarce i na mapach Google.
Jak promować stronę WWW? Podsumowanie
Aby skutecznie reklamować firmową witrynę, musisz skorzystać z szeregu różnych działań. Pozycjonowanie wzmocni Twoją pozycję w wyszukiwarce, a wizytówka GMB promocję lokalną. Dodatkowo marketing treści zapewni rozpoznawalność i autorytet, Social Media i e-mail marketing wspomogą komunikację z odbiorcami, a efekt wzmocnią płatne kampanie.
Jednak, co zrobić, gdy dopiero planujesz pierwsze działania w sieci? W takiej sytuacji skorzystaj z usług marki WeNet. Specjaliści zrozumieją i pomogą rozwinąć Twój biznes w oparciu o nowoczesne rozwiązania. Współpraca z doradcami internetowymi to opcja dla Ciebie, jeśli potrzebujesz:
- dopasowanej do branży, mobilnej i przyjaznej strony internetowej,
- atrakcyjnej domeny oraz sprawnego hostingu w jednym pakiecie,
- technicznego wsparcia opiekuna, który wprowadzi zmiany w witrynie,
- gwarancji stabilności i bezpieczeństwa oraz wdrożonego certyfikatu SSL,
- szerokiego wyboru pakietów oraz możliwości rozwoju projektu w przyszłości.
Przekonaj się już teraz, dlaczego warto – wejdź na WeNet.pl i zamów darmową wycenę. Sprawdź, jak łatwo przenieść działalność do sieci z firmową witryną. Pamiętaj przy tym, że założenie strony WWW to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Właśnie dlatego wybierz specjalistów, którzy zapewnią wszystko, co konieczne, aby Twój biznes zaistniał online.