Centrum Zarządzania Ruchem Zarządu Transportu Metropolitalnego oficjalnie rozpoczęło funkcjonowanie. Ma poprawić przepływ informacji oraz organizację ruchu pojazdów.
Pracownicy ZTM mają już dostęp do systemu narzędzi, który pozwala obserwować bieżącą pozycję ponad 1000 pojazdów – autobusów, tramwajów i trolejbusów. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest m.in. szybsze przekazywanie i publikowanie informacji o utrudnieniach w ruchu.
– Duża reorganizacja struktury firmy połączona ze stosunkowo niewielką inwestycją da wymierne korzyści. Nowe narzędzia oznaczają więcej możliwości na przykład w zakresie poprawy organizacji ruchu. Największe profity naszych starań odczują pasażerowie – wyjaśnia Dyrektor ZTM Małgorzata Gutowska.
– Dyspozytornia to serce Zarządu Transportu Metropolitalnego – mówi Grzegorz Kwitek, który w zarządzie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii odpowiada za transport. – Pracownicy mają teraz dużo lepszy podgląd na aktualną sytuację na drogach. Dzięki temu możemy szybciej reagować, gdy pojawiają się jakiekolwiek utrudnia, a co za tym idzie – ZTM może szybciej przekazać tę informację pasażerom za pomocą naszych kanałów w mediach społecznościowych czy za pośrednictwem infolinii – dodaje.
Podróżni mogą liczyć na dwie istotne zmiany. Pierwszą jest infolinia, która działa przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Pasażerowie mogą uzyskać lub uzyskać szybciej niż dotychczas oczekiwaną informację, na przykład dotyczącą dokładnej lokalizacji konkretnego autobusu lub jego ewentualnego opóźnienia.
Dzięki nowym narzędziom pracownicy ZTM będą mieli wgląd w dokładny przebieg jazdy każdego pojazdu. W skrajnych przypadkach będzie można odpowiednio reagować na najbardziej uciążliwe zdarzenia drogowe.