Polska Grupa Górnicza zmieniła system sprzedaży węgla przez stronę internetową. Teraz możemy kupić surowiec tylko dwa razy w tygodniu.
Polska Grupa Górnicza oferuje zakup węgla, w tym ekogroszku, za pośrednictwem swojej strony internetowej. Ceny są naprawdę atrakcyjne, ponieważ jedną tonę można kupić za mniej niż tysiąc złotych. Tymczasem na skupach ceny sięgają już nawet 3 tysięcy złotych.
Jednak wielu klientów narzekało na działanie sprzedaży internetowej. W sieci pojawiło się wiele wpisów o tym, że strona przestaje działać lub towar jest po chwili niedostępny (PGG otwierało sprzedaż w konkretnych godzinach). Interweniowały nawet związki zawodowe. Sierpień 80 w ubiegłym tygodniu protestował w siedzibie spółki. Związek żądał, żeby PGG zerwała umowy z nieuczciwymi pośrednikami oraz przeznaczyła do internetowej sprzedaży większe ilości surowca.
Problemy nie przeszkodziły spółce w chwaleniu się statystykami sprzedaży. Jeszcze 27 maja na stronie spółki pojawił się komunikat, w którym załączono nawet "screeny" postów z Facebooka, gdzie ludzie chwalą się udanymi zakupami w sklepie internetowym. - Już ok. 60 tys. klientów zaopatrzyło się w opał w sklepie PGG od początku roku. Sprzedano w tym czasie ponad 230 tys. t węgla dla gospodarstw domowych (to zarówno workowane ekogroszki, jak i sortymenty sypane luzem, które osoby fizyczne kupić mogą od pierwszych dni marca po decyzji o rozszerzeniu sprzedaży przez PGG S.A.). Każdej doby na półki sklepu internetowego PGG S.A. trafia 6 tys. t węgla, jednak chętnych na zakup jest wielokrotnie więcej niż towaru po atrakcyjnej cenie producenta. Bywa że serwery sklepu PGG S.A. oblega jednorazowo aż 70 tys. zainteresowanych zakupem osób! - informowała wówczas Polska Grupa Górnicza.
Ale we wtorek, 31 maja PGG opublikowała nagle nowy komunikat dotyczący sprzedaży w sklepie internetowym. Teraz kupimy węgiel tylko... w dwa dni w tygodniu. - Sprzedaż w sklepie internetowym od dnia 31.05.2022 roku odbywa się we wtorki i czwartki. Towar wystawiany jest na "półkę sklepową" od godz. 16.00 i dostępny do wyczerpania zapasu - informuje PGG. Spółka dodaje, że ilość węgla nie ulega zmianie. - Zmieniliśmy jedynie ilość sesji na dwie w tygodniu, ze znacznie większą ilością węgla przeznaczonego dla klientów. Pozwoli to na ograniczenie czasu poświęcanego na udział w sesjach sprzedażowych - twierdzi Polska Grupa Górnicza.
W środę, czyli dzień po zmianie sposobu sprzedaży węgla, Polska Grupa Górnicza pochwaliła się "rekordową sprzedażą". - Klienci pozytywnie przyjęli zmiany funkcjonalności sklepu internetowego PGG S.A. Podczas pierwszej sesji (we wtorek 31 maja) dokonano rekordowej ilości transakcji – węgiel kupiło 5,8 tys. klientów, w większości zamawiających węgiel luzem. Podczas wczorajszej sesji do sprzedaży dla klientów skierowano również rekordową ilość towaru – łącznie ponad 25 tys. ton. Sesja sprzedażowa rozpoczęła się o godz. 16 i trwała ponad sześć godzin, do wyczerpania dziennego zapasu - informuje PGG.
Spółka jako dowód opublikowała na swojej stronie screeny z Facebooka, na których widzimy wpisy szczęśliwych ludzi, którym udało się zakupić węgiel.
- Cały czas pracujemy nad poprawą funkcjonalności sklepu, wdrażamy nowe rozwiązania. Zainteresowanie klientów jest ogromne, tylko wczoraj w szczycie zakupu próbowało dokonać ponad 103 tys. użytkowników. W sklepie zarejestrowanych jest obecnie 318 tys. kont – informuje PGG S.A.