Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
0 °C
AAA

Zadbaj o mięśnie po treningu

Artykuły
Obecnie mamy dostęp do bardzo różnych interesujących planów treningowych, które pozwalają nam dopasować ćwiczenia do sylwetki oraz trybu życia, w jakim akurat musimy funkcjonować. Czy jednak zawsze podchodzimy bardzo skrupulatnie do wszystkich ćwiczeń?

Okazuje się, że w natłoku obowiązków zawodowych i tych w życiu osobistym, po prostu zapominamy o tym, aby w odpowiedni sposób zadbać o nasze mięśnie po treningu. Szczególnie jest to ważne, jeżeli trenujemy intensywnie, a w dzień prawie nie ruszamy się z fotela, siedząc przed komputerem.

Tak samo jednak jak przed treningiem szczególnie wtedy, jeżeli często nie używamy mięśni i musimy je rozruszać i porozciągać, to podobnie powinniśmy postępować po treningu. W ten sposób nie tylko zniwelujemy różnego rodzaju bóle i zmęczenie, ale możemy także przeciwdziałać ewentualnym kontuzjom. Jak wiadomo, zmęczenie mięśni jest znanym zjawiskiem i całkowicie normalnym nawet u zawodowych sportowców, którzy uczestniczą na przykład bardzo długich sesjach treningowych. Warto więc wiedzieć jak zatroszczyć się o nasze ciało po treningu. Kod promocyjny STS 2021 to gwarancja niesamowitej rozrywki i najlepszych chwil wraz z towarzyszącymi emocjami w trakcie wydarzeń sportowych.

Czy zmęczenie mięśni występuje u wszystkich?

Zasadniczą sprawą, jeżeli chodzi o zmęczenie mięśni po treningu, jest fakt, że stany takie będą się charakteryzować różnym nasileniem w zależności od konkretnej osoby. Duży wpływ na to będzie mieć nasza kondycja, ale także uwarunkowania genetyczne i ewentualna otyłość. U części z nas zmęczenie mięśni więc będzie bardziej intensywne, a u innych mniej. Ogólnie będzie jednak zauważalne u osób, które ćwiczą bardziej intensywnie i wykonują powtarzalne bardzo wyczerpujące sesje treningowe. Wtedy też właśnie komórki mięśniowe będą, mówiąc kolokwialnie, wyczerpane. Nie należy też tu oczywiście przypuszczać, że stan taki będzie powodować trwałe uszkodzenia i urazy. Zmęczenie to stan, który będzie na krótki czas zmniejszać pojemność mięśni, bo są one słabe i pozbawione siły.

Oczywiście wiele osób powie, że w tej sytuacji, gdy po treningu występuje takie zmęczenie, to wystarczy po prostu położyć albo usiąść przed telewizorem. Jest to jednak błędne rozumowanie. Otóż musimy zadbać o pewne konkretne zabiegi, które zniwelują zmęczenie mięśni. Od razu wtedy poczujemy się lepiej i skrócimy też czas występowania uciążliwych skurczów i trwania bólu.

Dobrze jest wtedy praktykować na przykład zimne kąpiele. Zaleca się też czasami stosowanie naprzemiennie prysznica zimnego i gorącego, aby symulować proces skurczu i rozluźnienia mięśni. Oczywiście odpoczynek też jest ważny, ale warto też pomyśleć o wykorzystaniu masaży. Włókna mięśniowe wówczas będą się rozluźniać i relaksować.

Jak bardziej zniwelować zmęczenie mięśni?

Taktyki są oczywiście bardzo ważne, ale nie zapominajmy także o odpowiedniej diecie. W końcu podczas intensywnej pracy mięśni w trakcie treningu będą one zużywać rezerwy cukru, aby można było po prostu wykonywać ćwiczenia. To właśnie z cukru będzie pochodzić energia. Jest on więc tym głównym źródłem paliwa w trakcie intensywnych ćwiczeń. Gdy więc po treningu pojawi się zmęczenie mięśni, które jest oznaką zużycia wszystkich rezerw, to wtedy koniecznie wręcz trzeba uzupełnić zapasy, spożywając węglowodany. Nie chodzi tu jednak właśnie o spożywanie cukrów w postaci batoników czekoladowych, ale chodzi o potrawy, które będą bogate w węglowodany.

Niejednokrotnie więc często występujące zmęczenie mięśni będzie bardzo mocno związany z naszymi złymi nawykami dietetycznymi. Warto więc postawić na makarony, ale te gruboziarniste i oczywiście kasze, które są teraz bardzo modne, a bardzo skutecznie będą kompensować braki energetyczne w naszych organizmach. Oczywiście nie zapominajmy także o odpowiedniej ilości białka, bo w końcu z niego składają się mięśnie. W diecie też powinny się znaleźć kwasy tłuszczowe omega 3, a także omega 6 no i oczywiście magnez, który uważany jest za pierwiastek życia, bo głównie będzie odpowiadać za usunięcie zmęczenia i wyczerpania, a także stresu.


Komentarze