Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
5 °C
AAA

Poczta Polska. Nowe procedury doręczania przesyłek

Artykuły
Przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania. Wystarczy z bezpiecznej odległości okazać dokument tożsamości, a pracownik spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i wyda przesyłkę - poinformowała w czwartek Poczta Polska.

Przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania; wystarczy z bezpiecznej odległości okazać dokument tożsamości, a pracownik spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i wyda przesyłkę - poinformowała w czwartek Poczta Polska.

Nowe procedury mają zapewnić bezpieczeństwo klientom i pracownikom Poczty.

"Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości – pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości, np. dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. W takiej sytuacji pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę" - poinformowała spółka w komunikacie.

W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich - o ile nadawca podał numer telefonu odbiorcy - przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera.

"Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy BLIKiem" - przekazała Poczta Polska.

Spółka przypomniała, że od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa - należy stanąć za znajdującą się na podłodze taśmą, 1,5 metra od pracownika. Poczta tłumaczy, że ma to zminimalizować sytuacje, w których klienci i pracownicy znajdą się w odległości mniejszej niż metr.

"Pracownicy Poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika – okazanie dokumentów lub inne niezbędne czynności" - czytamy.

Poczta przypomniała, że od poniedziałku obowiązują nowe godziny pracy placówek. Aktualne informacje dostępne są na stronie: http://placowki.poczta-polska.pl

W przypadku dodatkowych pytań spółka zaprasza do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Infolinia: 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora) (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora). Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–20.00.

Poczta Polska zapewnia, że wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2, a w przypadku pojawienia się nowych zaleceń i wytycznych rekomendowanych przez GIS czy poszczególne Inspekcje Sanitarne, są one wdrażane.

Źródło: PAP


Komentarze