Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
27 °C
AAA

Niepewność i brak zaufania podczas pierwszej wizyty w salonie fryzjerskim

Artykuły
Każdy z nas idąc do fryzjera ma mniej lub więcej założony cel tego jak chciałby wyglądać, czego oczekuje od usług wykonywanych przez fryzjera. Często na przeszkodzie stoją dwa aspekty niepewność i brak zaufania. Są to moim zdaniem dwie największe przeszkody uniemożliwiające spełnianie marzeń i poczucie przyjemności w salonie fryzjerskim. Efektem może być niezadowolenie z wizyty i rozczarowanie, które niepotrzebnie obciąża nasz portfel.

Podczas pierwszej wizyty w salonie fryzjerskim boimy się tego, jak zostaniemy potraktowani, czy zamierzony efekt jest możliwy do wykonania na włosach, czy finalnie będzie nas stać na wykonanie danej usługi. Obecnie wiele salonów prowadzi praktyki rozbijania cen kilku usług, które finalnie dają sumę znacznie wyższą, niż przewidziany budżet na pierwszą wizytę. Często jest tak, że cena jaką przychodzi nam zapłacić za usługę jest dwukrotnie wyższa, niż zakładana przy dokonywaniu rezerwacji. To zjawisko sprawia, że nie czerpiemy radości z takiej usługi.

"Bardzo często podczas szkoleń prowadzonych w Akademii L’Oreal Professionnel Paris rozmawiałem z fryzjerami na temat tego z czym mają największy problem podczas wizyty klientki w salonie. Najczęstszą odpowiedzią jaką uzyskiwałem to problem z rozmową".

Częstym powodem tego jest brak czasu, przepełnienie grafiku lub przyzwyczajenie do wyuczonych praktyk. Natomiast dla stałych klientek badanie potrzeb kończy się na pytaniu: To co zawsze? To co zwykle?

„Klientki nie wiedzą czego chcą”, „nigdy nie pamiętają co działo się z ich włosami podczas ostatniej wizyty w innym salonie”, „nie pamiętają jakich produktów używają do pielęgnacji” – to trzy cytaty, które pojawiały się jak mantra w wielu wypowiedziach fryzjerów.

Brak rozmowy to wielki błąd, który wpływa na ostateczny efekt jaki uzyskamy po strzyżeniu lub koloryzacji. Każdy klient chce poczuć się wyjątkowo i niezwykle, chce, aby jego fryzura była, idealnie skrojona dla niego. Prawidłowo przeprowadzona rozmowa z profesjonalistą pozwala, określić czego tak naprawdę oczekujemy w naszej fryzurze oraz uzyskania fachowej podpowiedzi co dalej po wyjściu z salonu. Jak poradzić sobie z tym, żeby zawsze włosy wyglądały jak po wizycie u fryzjera.

Zrozumiałe jest, że jeśli jestem w nowym miejscu takim jak restauracja, salon kosmetyczny czy salon fryzjerski to zawsze pojawia się niepewność i strach.

Co mam robić po wejściu do środka? Czy będzie ktoś na mnie czekał przy recepcji? Jak długo będę musiała czekać? Ile zapłacę? O czym mam mówić i o co będą pytać? – kto z nas choć raz nie przeżywał takich emocji.

W salonie fryzjerskim dodatkowym czynnikiem stresującym jest fakt, że trzeba oddać swoje włosy zupełnie obcej, nowo poznanej osobie. O której nie wiemy praktycznie nic, nie znamy jej umiejętności poza tym co może udało nam się zaobserwować na Facebook’u czy Instagramie.

Planując otwarcie Be.Blond chcieliśmy stworzyć miejsce pełne zrozumienia i najwyższej dbałości o klienta. Realizacja tych planów była bardzo ambitna. Pracujemy na produktach marki L’Oreal Professionnel Paris oraz Kérastase Paris, co pozwala nam uzyskać skrojone na miarę kolory, jednocześnie dbać o kondycje włosów oraz skóry głowy. Często wiele osób zwraca nam uwagę, że czują się w salonie, jak w domu. Zarówno podejście fryzjerów, jak również wystrój wyróżnia to miejsce na tle innych salonów.

Posiadamy profil na Facebook’u, aby móc się dzielić informacjami na temat produktów, nowości oraz naszych prac. Rozwijamy profil na Instagramie. Bez problemu można nas znaleźć na mapach Google. To wszystko po to, aby przybliżyć Wam wnętrze salonu i nas samych. Chcemy w ten sposób zminimalizować stres przed pierwszą wizytą.

Najważniejszym dla nas etapem, przed przystąpieniem do pracy fryzjera jest szczegółowa rozmowa, która odbywa się w specjalnie stworzonej strefie, gdzie można swobodnie podyskutować, pokazać jakiego efektu oczekujemy po wizycie. Wykonujemy profesjonalną diagnozę kondycji skóry głowy oraz włosów, tak aby idealnie dobrać usługę pielęgnacji, która jest prezentem dla każdej klientki koloryzującej u nas włosy. Pytania czasem mogą Was zaskoczyć, ale to wszystko po to  by jak najbardziej poznać potrzeby klienta. Co ważne po zakończeniu tej części informujemy jaki jest całkowity koszt usługi (szczegółowy cennik również dostępny na stronie www.be-blond.pl), bo sami nie lubimy być zaskakiwani przy kasie.

Dodatkowo usługi koloryzacji wykonywane są przy specjalnym stole, a nie jak zazwyczaj przy stanowisku fryzjerskim, pozwala to na spożytkowanie tego czasu na czytaniu książki, wypiciu herbaty lub kawy, lub rozmowie z nami. Niespodzianek w Be.Blond jest znacznie więcej i zachęcamy do poznania ich wszystkich.

Problemy i wątpliwości, które pojawiają się przy pierwszych wizytach w nowych salonach, my rozwiewamy w jeden sposób. Poświęcając czas na zrozumienie oraz odpowiadanie na potrzeby naszych klientów.

Jako młody salon na rynku fryzjerskim chcemy, aby każda osoba miała okazję na przeżycie idealnej wizyty u fryzjera. W miejscu, w którym można skorzystać z usług profesjonalistów. Doświadczenie i umiejętności zdobyliśmy na przestrzeni wielu lat, teraz tworzymy miejsce idealnie dopasowane dla Was.

Serdecznie zapraszamy do naszego świata, gdzie nie czeszemy włosów – czeszemy naszych klientów.

Zespół Be.Blond

Ul. Powstańców 16A

Ruda slaska

www.be-blond.pl

instagram: be.blond.salon

facebook: Be.Blond

Booksy: Be.Blond


Komentarze