Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
9 °C
AAA

Czy pijesz wystarczająco dużo wody? Poznaj kilka wskazówek, jak pić odpowiednią ilość

Artykuły
<img src="http://silesia24.pl/files/user_upload/aplikacja przypominająca o piciu wody.jpeg" alt="aplikacja przypominająca o piciu wody" width="500">
aplikacja przypominająca o piciu wody
Każdy organizm składa się głównie z wody i jest ona niezbędna do życia. Mówi się, że optymalne jest picie 2 litrów wody dziennie, choć tak naprawdę dużo zależy od masy ciała, a także temperatury, warunków, stylu życia. Jedna osoba potrzebuje więcej wody, a inna mniej. Generalnie jednak powinno się pić przynajmniej ok. 2 litrów, czyli 8-9 szklanek dziennie. Poznaj kilka wskazówek, jak pić odpowiednią ilość wody każdego dnia.

Pobierz aplikację, która będzie Ci przypominać o wypiciu wody 

Bardzo popularnym sposobem, który pomaga pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody jest aplikacja na smartfon. Wystarczy wprowadzić podstawowe informacje takie jak waga, płeć, tryb życia, ilość wody jaką spożywa się w jedzeniu, np. (zupach czy jogurtach). Należy również podać parametry dotyczące temperatury otoczenia. W ten sposób aplikacja taka jak Hydro może wyliczyć, ile wody potrzebujesz danego dnia. Można też często samodzielnie zdefiniować godziny przypomnienia o wypiciu wody. To znaczy, że o danej godzinie aplikacja włączy przypominający alarm. Warto porównać aplikacje, by wybrać tę o najlepszych funkcjach. Niemniej jednak trzeba pamiętać, że bez regularnego wprowadzania danych tutaj się nie obejdzie. 

Zawsze miej ze sobą butelkę z wodą 

Pamiętaj, gdziekolwiek jesteś, zawsze miej ze sobą butelkę z wodą. Ważne by nie była to butelka plastikowa. Dla ekologii, ale i dla własnego zdrowia wybierz szklaną lub wykonaną ze stali nierdzewnej, zatem butelkę wielorazowego użytku. Możesz przelewać do niej filtrowaną wodę kranową. Warto zakupić dzbanek z filtrem i pić wodę z kranu. Dzięki temu nie generuje się dodatkowego plastiku, ale też nie spożywa się jego drobinek, które bardzo często w butelkowanej wodzie się znajdują. Jeżeli szukacie wysokiej jakości butelek, to takie oferuje Waterdrop. Wśród dostępnych modeli znajdziesz stalowe, zarówno takie w pastelowych barwach, jak i ze zwierzątkami - idealne dla dzieci. Staraj się dobre nawyki pielęgnować w całej Twojej rodzinie i zapewnij każdemu taką butelkę. 

Jeśli nie lubisz smaku czystej wody, dodaj do niej mikrodrink 

Specjalne mikrodrinki do rozpuszczania w wodzie zawierające nie tylko witaminę C, ale i E, a także B1, to świetny pomysł na uzupełnienie wody o cenne witaminy, a także uzyskanie lepszego smaku. Możesz zdecydować się na smaki owocowe, ale i mikrodrinki pobudzające, np. zawierające guaranę. Wystarczy rozpuścić tabletkę w określonej ilości wody, by cieszyć się jej smakiem. Jednocześnie to lepszy wybór niż soki do wody, bo są mało kaloryczne. 

Wyrób w sobie rutynę picia wody 

Rutyna jest bardzo ważna, by pamiętać o odpowiednim nawodnieniu, dlatego jeśli jesteś w kuchni wypij choćby kilka łyków wody i zainstaluj aplikację przypominającą o piciu wody. Gdy wstajesz rano zacznij od szklanki wody, a następnie przejdź do rutynowej toalety. Do śniadania możesz zamiast wody wypić  inny napój. Zdrowa herbata zawierająca wyciąg z ziół i owoców świetnie się sprawdzi. Pamiętaj, by pić po każdym posiłku. Nawet po przekąsce sięgnij po kilka łyków wody. Pamiętaj też o szklance wody przed snem, bo taka rutyna pozytywnie wpływa na trawienie. 

Pamiętaj, że woda jest także w produktach żywnościowych i sięgaj po te zawierające dużo wody 

Jeśli masz problem z piciem samej wody, to musisz wiedzieć, że sięganie po jogurty pitne z płatkami na śniadanie czy też zupy na obiad częściowo może zaspokoić deficyt wody. Są też takie produkty żywnościowe, które wody zawierają wyjątkowo dużo i tu na pewno należy wymienić owoce. Pamiętaj zatem o regularnym spożywaniu jabłek czy pomarańczy jesienią i zimą, z kolei latem sięgnij po soczystego arbuza.